Major Media Outlets Continue to Receive Millions from Chinese Propaganda Front

Los Angeles Times Building

A Chinese Communist Party-controlled news outlet paid major newspapers and magazines over $1.95 million between November and April to run advertisements stylized as news stories, according to a Justice Department disclosure filed Monday.

Time Magazine received $700,000 from the outlet, China Daily, for “advertisement expenses” during the six-month time period, the filing revealed. The Chinese propaganda outlet also paid a combined $1.26 million for advertisements in The Los Angeles Times, Foreign Policy, The Globe and Mail and the Financial Times during the timeframe, according to the filing.

Read More

The Wall Street Journal, Washington Post Among Newspapers Paid Millions by Beijing-Controlled News Outlet to Publish Propaganda this Year

An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.

China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

China Daily also paid Foreign Policy magazine $100,000, The Financial Times, a U.K.-based newspaper, $223,710, and $132,046 to the Canadian outlet Globe & Mail for advertising campaigns, according to the filing.

Read More

Chinese Propaganda Outlet Has Paid US Newspapers $19 Million for Advertising, Printing

One of China’s main propaganda outlets has paid American newspapers nearly $19 million for advertising and printing expenses over the past four years, according to documents filed with the Justice Department.

China Daily, an English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party, has paid more than $4.6 million to The Washington Post and nearly $6 million to The Wall Street Journal since November 2016, the records show.

Read More